2009. március 25., szerda

Sidney Sheldon: A másik énem

Sidney Sheldon fantasztikus író a maga műfajában. Az ő tollából származnak "Az álarc nélkül", "Ashley három élete", "Idegen a tükörben", vagy éppenséggel a "Semmi sem tart örökké" című művek. Szinte majdnem mindegyik könyvét olvastam már, habár eddig megmondom őszintén nem nagyon foglalkoztam vele, hogy kicsoda-micsoda ő valójában. Így kicsit meglepve tapasztaltam, hogy "A másik énem" című olvasmány egy önéletrajzi ihletésű könyv. Itt hangosan kiabálhatnátok (jogosan), hogy hát miért nem olvastam el a hátulját. De az az igazság, hogy a könyv fülszövege egy párbeszéd. Namármost ember legyen a talpán, aki ebből leszűri, hogy ez most micsoda akar lenni valójában.

A könyvek írása mellett a fő foglalkozása a forgat
ókönyvek megalkotása volt. Számos sikert könyvelhetett el a tv-sorozatokkal (mint például Patty Duke show-val vagy éppenséggel Jeannie álmával), illetve Broadway darabokkal is. Kis érdekességként: A víg özvegyet valamikor anno Lehár Ferenc vitte színpadra 1906-ban, később az 1940-es években Lehár megkérte Sheldont, hogy dolgozza át a darabot azzal a céllal, hogy az amerikai nagyközönség is láthassa. Természetesen a magyar hírességek mellett számos fontos személyiséggel találkozott még, többek között Marilyn Monroeval, Frank Sinatrával vagy éppenséggel Larry Hagmannel.

Nincs értelme a mű tartalmáról bővebben írnom, hiszen az író életéről szól. Megismerkedhetünk rengeteg zeneszerzővel, íróval, színésszel akikkel valaha is kapcsolatban volt. Átélhetjük élete hullám völgyeit, mindezt egy olyan köntösben, ami letehetetlenné teszi számunkra a művet.

Fantasztikus volt Sidney Sheldon szemével látni azt a csill
ogást, ami a filmes szakmában volt jelen. Megdöbbentő mi mindenre képesek az emberek, hogy bejussanak egy-egy médiatársaságba (MGM, Warner stb. stb.). Rengeteg mindent megtanultam a könyv olvasása közben, mint például azt, hogy mennyi küzdelem folyik a színfalak mögött azért, hogy a legjobb színészt megkaparinthassák, mi kell ahhoz, hogy egy darab sikeres legyen, és hogy mennyire számít az újságok véleménye.

Kedvenc jelenetem a könyvből:
"Shecky a legelőkelőbb éjszakai klubokban lépett fel szerte az országban. És soha nem betanult szöveget mondott. Soha nem volt két egyforma műsora. Egyszerűen csak felment a színpadra, és sziprokázott negyvenötpercen át, megállás nélkül.
Egy alkalommal Las Vegasban, a Sands Hotelben néztük az egyik fellépését, amikor Schecky azt mondta a közönségnek
:
- Frank Sinatra egyszer megmentette az életemet. A színházban távozóban a parkoló felé tartottam, amikor három huligán nekem esett. Frank egy idő után megszólalt: "Jól van, fiúk. Ennyi elég lesz.""

Miért pont ez? Mert számomra elképzelhetetlen, hogy Frank Sinatra valaha is képes volt ilyesmire. Pedig a könyv alapján tényleg. :)

Rettenetesen jó könyv volt, habár néhol kicsit idegesítő volt az a rengeteg név és mű, amit felsorolt. Emiatt néhol kicsit
el is veszítettem a fonalat, mert szerintem lehetetlen ennyi nevet megjegyezni. Már csak azért is zavart, mert ezek !hírességek!, és nem tudtam hozzájuk arcokat kötni. Ezért úgy döntöttem, hogy az összeset meg fogom keresni a neten, hogy legalább valami fogalmam legyen róluk. :)

Azért nem semmi volt az öreg már csak azért is, mert képes volt a
z egész életét belesűríteni egy közel 361 oldalas könyvbe. Pedig szerintem tudott volna még mit írni és hogy őszinte legyek, én szívesen olvastam volna. :)


1917-2007

Értékelés: 10/9


2 megjegyzés:

Amadea írta...

OFF: lécci írnál egy e-mailt a profilomban kiírt címre? Szeretnék mondani valamit:)

Christina alias Pöfivonat írta...

Ment a levél. :)