2009. szeptember 9., szerda

Brian James: Holnap, talán

Elgondolkodtató.

Elképesztő és borzasztó.

Ezzel a három szóval tudom jellemezni ezt a kis könyvet, ugyanis összesen 158 oldalas. Amikor megláttam az online könyvesbolt oldalán, azt hittem valami romantikus könyvet fogok a kezembe venni, mivel a fülszöveg nem igazán árult el róla semmit és ebben a sorozatban csak ilyen stílusú könyvek jelentek meg. De azt hiszem ezt a részt igen csúnyán bebuktam. :)

A történet egy tizenöt éves kislányról szól, aki pár évvel ezelőtt megszökött otthonról a mostohaanyja miatt. Azóta több utcagyerekkel lóg együtt üresen álló házakban. Egyik nap hozzájuk csapódik a tizenegy éves Elizabeth, aki innentől kezdve Chen védelme alatt áll. Így most már a két kislánynak a viszontagságait ismerhetjük meg napról-napra, hónapról-hónapra, hogy hogyan tudnak élni az utcán, milyen küzdelmekkel kell megbirkózniuk.

Amikor olvastam a könyvet végig úgy éreztem mintha ott lennék én is, mintha én is egy lennék a sok utcagyerek közül. Talán azért is volt ez az érzésem, mert egész idő alatt Chen hozzánk beszél, az olvasóhoz. Ezt az érzést alátámasztja azzal is, hogy néha kérdéseket intéz az olvasóhoz, mint például az "érted?" és ehhez hasonló mondatokkal.

A sok rövid tőmondattal az író pörgőssé varázsolta a könyvet, így abszolút nem éreztem, hogy lassan haladnánk az időben, vagy untatott volna a sok elmélkedés a kislány részéről. Ugyanis sokszor nem is a történetre fókuszált a szerző, hanem Chen gondolataira, érzéseire és kérdéseire, ami minduntalan megfordult a fejében. Ezek a részek határozottan tetszettek, mert ezáltal sokkal jobban meg lehet ismerni Chent annak ellenére, hogy valahogy mégsem ismerjük. Tudniillik nem nagyon tudunk meg róla olyan dolgokat, ami a személyiségét jellemezné gondolok itt a külsejére vagy bármi olyanra amivel közelebb kerülünk hozzá. De azzal, hogy "belelátunk" a fejébe mégis úgy érezzük, hogy ismerjük.

Azt hiszem nekem még maradt egy csomó nyitott kérdésem, így várnék valamiféle folytatást, de biztos vagyok benne hogy az író számára az utolsó fejezetnél véget ért a könyv. Sajnos.

Értékelés: 10/10

Mások is olvasták:
Merengő: ITT


2 megjegyzés:

Brian James írta...

hey-

(hope you can read English)...glad you liked my book. If you can read English, then you should know that Chan appears again in my book "Perfect World" and Elizabeth appears again in my book "Thief"...but neither has been translated into Hungarian.

Brian James

Christina alias Pöfivonat írta...

Hello Brian,

I have to admit that I was very surprised that you had replied to my post. Thanks for the info, I will really read the other books, too as soon as I will get them. :)

Christina