2009. szeptember 27., vasárnap

Diane Setterfield: A tizenharmadik történet

Kivételesen nem szeretném saját magam leírni a fülszöveget, mert attól félek esetleg elrontom valamivel ennek a fantasztikus regénynek az összegzését. :)

"Margaret Lea kisasszony egy angol kisvárosban éli nem túl izgalmas életét. Édesapja antikváriumban dolgozik, s mivel imádja a letűnt korok stílusát és történeteit, rég elhunyt írók életrajzának megírásával szórakoztatja önmagát és olvasóit. Egy nap azonban furcsa levelet kap Miss Wintertől, aki felkéri, írja meg az ő életrajzát is. A leghíresebb élő angol írónő életéről már sokan írtak, de minden biográfusának más és más élettörténetet mondott el."

Sohasem gondoltam volna, hogy egy történet ennyire be tudja magát fészkelni az agyam minden egyes kis szegletébe. A misztikumot, mely végig körbelengte a regényt még a levegőben is éreztem. Ez most biztos furcsán hangzik, pedig esküszöm éreztem. :) Fantasztikus, mert nagyon lassan bontakozik ki a történet folyamatosan felcsigázva ezzel az olvasót, másrészt mert sohasem tudhatod mi vár rád a követező oldalakon.

Nem akarom szaporítani a szót arról miért tetszett nekem ez a könyv, mert nem lehet. Számomra túl tökéletes és ezért nem is akarok erről tovább írni. Egyszerűen el KELL olvasni! És igen, egyetlen egy dolgot sajnálok az egészben, mégpedig azt hogy VÉGE lett.

Lobo nagyon szépen leírta, hogyha Charlotte Bronte vagy Daphne du Maurier még élne biztos, hogy ilyen könyvet írnának.

Értékelés: 10/10*****

Mások is olvasták:
Lobo: ITT
Amadea: ITT
Kultúrmánia: ITT
Keményfedél: ITT


3 megjegyzés:

Amadea írta...

Én is nagyon szeretem:) Olyan igazi kísérteties-titkos történet, elringat, mint egy mese.

Christina alias Pöfivonat írta...

Remélem lesz még az írónőnek könyve. :) Habár utána jártam és egyenlőre nem úgy tűnik mintha várható lenne bármi is. :( Sajnos!

Amadea írta...

Én is erről az egyről tudok, de asszem ezt sokáig írta. Szóval ki tudja, ír-e még.