2010. május 10., hétfő

Kittenberger Kálmán: Első elefántom

Kedves olvasóim, most egy utazásra szeretnélek invitálni benneteket egészen Afrikáig, éppen ezért kérek mindenkit, hogy ne hagyjátok otthon a szúnyogriasztókat, mert bizony szükségetek lesz rájuk.

A mai utunkon megcsodálhatjuk Afrika partjait, lakosait, állatait és növényeit. Megismerkedhetünk a legszívósabb bolhával, a legerősebb állattal az elefánttal, és megtudhatjuk milyen a bennszülöttek élete. És ha mindez nem lenne elég, akkor hazafele végighallgathatjuk Kittenberger Kálmán, a világhírű afrikai-vadász és tudós önéletrajzát is.

A kérdés már csak az, hogy én hogy kerültem ide? A válasz egyszerű: felcsaptam a könyvet és elkezdtem olvasgatni, lapozgatni majd egyszer csak azon vettem észre magam, hogy már Afrika partjainál járok és azt számolgatom, hány zebra fut el előttem.

Kittenberger Kálmán remekül idézi meg a forró Szavannát, így az olvasó könnyen maga elé tudja képzelni az író személyes élményeit. Valahogy úgy csűri-csavarja a szavakat, hogy mi magunk is érezzük a forró homokot a lábunk alatt, halljuk ahogy az oroszlán felbőg, és mi is együtt vadászunk a bennszülöttekkel. Az író nemes egyszerűséggel ábrázolja vadászélményeit és számomra egyáltalán nem volt zavaró, hogy nem egy összefüggő történetet kaptam, hanem rövidebb cikkekből álló gyűjteményt. A kiadó remekül választotta meg a sorrendet, így néhol kisebb összefüggő történeteket is kapunk. A másik, ami érdekes volt számomra, hogy Kittenberger Kálmán nem csak a saját történeteit írta le, hanem a bennszülöttek között elhangzó egy-egy mondákból is kapunk néhányat. :) Mindezek mellett megismerhetjük az állatok és az ott élő törzsek szokásait is.

Magam részéről örülök, hogy részt vehettem ebben a varázslatos utazásban és remélem, hogy a kedves olvasó is hasonló élményekkel tér haza.

U.I.: A kiadót megilleti egy nagy piros pont, mert nagyon szép lett a könyv belseje. Legalábbis nekem tetszik az a díszítő sor, ami ott virít az oldalak tetején. :)

A könyvért köszönet a Lazi kiadónak!

Értékelés: 5/4

Mások is olvasták:

2 megjegyzés:

matraimelinda írta...

Remélem, kalandos, egzotikus utazásban volt részed. Tegnap olvastam el Kuki Gallman: Álom Afrikáról c. regényét, amely szintén Afrika lenyűgöző, de az európai ember számára szokatlan, és szélsőséges világába repít el bennünket. Köszönöm.

Csenga írta...

Kuki-:D jó név:D

Alig várom,hogy olvashassam,nekem a Volt egy farmom Afrikában,tetszett nagyon,annyira jók voltak a tájleírások.