2011. május 1., vasárnap

Cassandra Clare: Üvegváros

"Hogy megmentse édesanyja életét, Clarynek el kell utaznia az Üvegvárosba, az Árnyvadászok ősi otthonába – még ha engedély nélkül belépni a városba a Törvénybe is ütközik, márpedig a Törvény megszegése halált jelenthet. Ha ennyi nem lenne elég, Jace nem akarja, hogy ott legyen, Simont pedig börtönbe vetették az Árnyvadászok, akik igencsak gyanúsnak találnak egy vámpírt, akinek nem árt a napfény. Ahogy Clary egyre többet tud meg családja múltjáról, szövetségesre lel Sebastian, a titokzatos Árnyvadász személyében. Valentine minden erejével azon van, hogy örökre megsemmisítsen minden Árnyvadászt, nekik pedig csak akkor van esélyük vele szemben, ha összefognak örökös ellenségeikkel. De félre tudják-e tenni gyűlöletüket az Árnyvadászok és az Alvilágiak, hogy együttműködhessenek? Miközben Jace rádöbben, mi mindent hajlandó kockára tenni Claryért, vajon a lány újonnan meglelt képességeivel segíthet-e megmenteni az Üvegvárost – bármilyen áron?"

Ez az a könyv, amit már epekedve vártam (vártunk), hogy megjelenjen, hiszen az Üvegváros a sorozat befejező része. Így amikor megérkezett hozzám, képes voltam még az Idő térképét is abbahagyni csak azért, hogy végre ezt olvashassam. Megmondom őszintén, hogy szörnyen izgatott voltam, mert rengeteg nyitott kérdésem maradt az előző kötet után, és borzasztóan kíváncsi voltam, hogy milyen válaszokat fog adni az írónő. Mielőtt belemerülnénk a történet elemzésébe, halkan megjegyezném, hogy a három kötet közül ennek a borítója a legjobb. Ütős lett nagyon ezekkel a vad és harsány színekkel. ;)

A történet és a színvonal mit sem változott az eddigiekhez képest, aminek az olvasók kifejezetten örülhetnek, hiszen nem kell csalatkozniuk az írónőben. :) Ám mégis van itt egy kis apróság, ami piszkálja azt a lepcses csőrömet! Számomra a történet olyan volt mint egy nyitott könyv, hiszen majdnem minden csavart megfejtettem. Na és akkor hol marad a titokzatosság? Persze nem kell ám aggódni, mert ettől függetlenül iszonyat jól sikerült ez a kötet is, hiszen minden másodpercben nagyon jól szórakoztam, nagyon jókat nevettem és azért néhol izgultam is. :)

Szerettem mind a történetet, mind a szereplőket, mert rajtuk keresztül egy olyan álomvilágba kerültem, ahova az ember szívesen merül el. A helyszínek, a karakterek mind-mind azt mutatják, hogy az írónő nem egy csélcsap munkát rakott elénk, hanem igen is végiggondolta, kidolgozta és mindezt úgy tálalta, hogy az olvasó egy percre se unatkozzon. Ha bárki megkérdezné tőlem, hogy mit ajánlanék neki, akkor biztos hogy ez a sorozat ott lenne közöttük.

Cassandra Clare nevét remélem még sokszor olvashatjátok majd itt a bejegyzések között, mert az azt jelentené, hogy számos regény fog kikerülni a keze alól és megjelenni itthon.

U.I.: Aki még nem olvasta az Üvegvárost, de esetleg szeretne értékelőket olvasni róla a külföldi oldalakon az ne tegye, mert tele vannak spoilerrel. Veszélyes!

Értékelés: 5/4,5

Mások is olvasták:
Gigi: ITT

0 megjegyzés: