2011. július 9., szombat

Szabó Magda: Abigél

"Az Abigél Szabó Magda ifjúsági műveinek sorában viszonylag későn, 1970-ben keletkezett, ám talán a legsikeresebb. Ennek okát egyfelől a hitelességben kereshetjük, amelyet a nagyszerű történetmesélés, feszültségteremtés és jellemábrázolás mellett személyes, önéletrajzi elemek (Debrecen, az intézet) erősítenek. A háború betörése a zárt iskola életébe, a felnőtt- és a gyerekvilág összeütközése a főszereplő Gina egyéni sorsának alakulása mellett kiváló alakok és atmoszféra megformálására teremtenek lehetőséget, így nem csoda, hogy a regényből 1978-ban több részes filmváltozat is készült, amelynek forgatókönyvét ugyancsak szabó Magda írta."

A mai napig nem tudom miért nem olvastam eddig ezt a könyvet. Talán mert eddig senki nem nyomta a kezembe, és most is csak azért ragadtam meg, mert fent volt a Várólista csökkentős polcomon. Rejtély, hogy miért kerültem eddig az Abigélt és Szabó Magdát, hiszen akkora hatással volt rám, hogy azt szavakba nem lehet önteni. Minden egyes szabad percemben, szabad órámban a könyvön lógtam, hogy minél hamarabb megfejtsem a regény titkát, hogy minél hamarabb megkapjam a válaszokat. Egyszerűen fantasztikus és letehetetlen ez a regény.

Csillog a szemem és mosolygok mióta túljutottam az utolsó sorokon. Végre, végre találtam egy olyan regényt, ami visszahozta a blog iránti szenvedélyemet. Nem csak az ihlet, de még a kedvem is visszatért, hogy újra billentyűzetet ragadjak és írjak a kedves olvasóimnak. Szabó Magdának lehengerlő stílusa van. Nem tudom megfogalmazni, hogy mi az ami ennyire megfogott benne. Talán a történet? Talán a hangulat? De az is lehet hogy mind a kettő egyszerre. Hihetetlen számomra, hogy egyszer valamikor volt egy ilyen világ, ahol így éltek, ahol így tanultak a gyerekek.

Bevallom, hogy nem tudtam kit takar az Abigél, így meglepetés volt számomra a könyv minden sora. :) Igen, meglepődtem és nagyon tetszett, hogy addig előttem is rejtve maradt, míg meg nem fejtettem. Mielőtt még nem olvastam volna, én azt hittem hogy azért ez a könyv címe, mert ő róla szól Szabó Magda története. :) Hogy én mekkorát tévedtem. Most mondhatnátok, hogy a fülszövegben ott van hogy miről szól a könyv, de az én példányomban sajnos nincsen. Annak ellenére hogy elméletileg ifjúsági regény, szerintem minden korosztály számára ajánlható, hiszen én sem vagyok már mai csirke, mégis élveztem a történetet. :)

Most, hogy túl vagyok az első Szabó Magda könyvön, törhetem a fejem mi legyen tőle a következő. :)

Értékelés: 5/5***

Mások is olvasták:
Rengegeten

0 megjegyzés: