2012. május 24., csütörtök

Rob Reger - Jessica Gruner: Emily The Strange - Elveszett emlékek

"Emily, a különc: 13 éves. Képes toronyházakat átugrani, ha épp úgy tartja kedve. De sokkal valószínűbb, hogy inkább négy fekete macskájával szunyókál; vagy részecskegyorsítót eszkábál össze gézből, lencséből és biztosítótűből; vagy teljes hangerővel dobol/gitározik/szaxofonozik/citerázik; vagy egy fertelmesen drasztikus penetráns freskót fest; vagy rávesz valakit, hogy kimondja: "fertelmesen drasztikus penetráns freskó" 13-szor gyorsabban... és közben gúnyosan hahotázik."

Ez volt az a könyv, aminél nem tudtam mire számíthatok. Ráadásul valamiért az volt bennem, hogy ez egy képregény, ezért amikor kinyitottam meglepődtem, hogy nem az. És mikor megláttam a belsejét már akkor tudtam, hogy nem én leszek a célcsoportja, de ez persze nem szegte kedvemet, mert ennek ellenére igen is érdekelt a történet.

A könyv formailag teljesen megegyezik egy naplóval, ami engem teljesen lenyűgözött. Annyira ötletes a kivitelezése, annyira tetszettek benne a rajzok, hogy az olvasás mellett mindig elidőztem egy keveset a rajzok fölött is. A látványtól előbújt a kislánykori énem és biztos vagyok benne, hogy a tizenhárom éves csajok örömmel fogják forgatni a kezükben. Érdemes egyébként odafigyelni a jobb felső sarkokban lévő rajzokra, mert ha megpörgeted a lapokat a kezedben, akkor ezek a rajzok szó szerint életre kell mozgókép formájában.

"6. Schneider annyi ökörséget hord össze, hogy mehetne legelni."

Sajnos a történetről már nem tudok ennyire lelkesen beszámolni. Tudom, hogy nem az én korosztályomnak szól, és pont ezért igyekeztem ezt is figyelembe venni, de mégis azon kaptam magam, hogy bizonyos helyeken untam a történetet. Szórakoztató, vicces és tele van olyan szófordulatokkal, amit szerintem még én sem lennék képes kitalálni, de maga a történetvezetés szerintem sablonos. A szerzőpáros elsősorban Emily amnéziájára összpontosított, aminek az lett a következménye, hogy kevés fordulat került a történetbe. Lehetett volna egy kicsit eseménydúsabb, egy kicsit több nyomozást belecsempészni, hogy fűszeresebb legyen a történet.

"Továbbá, bár elhasználtam a nagybetű- és felkiáltójel-kvótámat mára, de SZAKRÁLIS KRUCIFIKSZ!!!!!!!!!"

Ez az a könyv, ami igazán fiataloknak szól, remek rajzok, klassz szereplő, minden benne van, csak épp nem nekem való.

Csajok, jobb ha felkészültök, mert Emily lesöpri a Hello Kittyt az élvonalról!

Értékelés: 5/3,5

Mások is olvasták:
Nima: ITT

2 megjegyzés:

Tara Nima írta...

én nagyon élveztem.:D
mondjuk biztos benne van ebben az is, hogy a legjobbkor olvastam, meg hogy én is képregényre számítottam, de én meg örültem, hogy mégsem az. az ilyen rajzos könyvek mindig vonzottak.
az tuti, hogy hellokittivel össze sem lehet hasonlítani, nem is értem, miért nem látom Emilys ruhában szaladgáló fiatalokat. nagyon vagány szerintem.

Christina alias Pöfivonat írta...

Nima: lehet, hogy ha a Tövisek hercege után olvasom én is más szemmel olvastam volna. Nem tudom. Ne aggódj nemsokára tele lesz velük az utca, majd figyeld meg! :D