2013. február 7., csütörtök

Richelle Mead: A szukkubusz éjszakája


"Georgina Kincaid, Seattle város szukkubusza pokoli elismerésben részesül kiemelkedő lélek-megrontási teljesítményéért, és békességben él nagy szerelmével, a halandó Seth Mortensen regényíróval. Szerelmük egyetlen hiányossága a testi beteljesülés: könnyű csókokon és gyengéd simogatáson túl nem merészkedhetnek, mert azzal Georgina elszívná Seth életerejét.
Kényszerű önmegtartóztatásuk dacára igen harmonikusan építik kapcsolatukat mindaddig, amíg meg nem jelenik a színen Georgina régi inkubusz barátja, a charme-os csábító, Bastien. Az inkubusz rejtélyes feladattal érkezik a városba: meg kell rontania egy híres tévésztárt, a bigott Dana Daileyt, akinek szervezete szigorú konzervatív értékeket hirdet, így igyekezve gátat vetni a földi romlottságnak és az ördög csábításának. Georgina természetesen barátja segítségére siet, ám miközben Bastien Danát igyekszik a romlásba vinni, Georginának is szembe kell néznie saját démonaival."

Ez az utolsó olyan könyv amelynek a bejegyzésével el vagyok maradva és még tavaly olvastam, úgyhogy már csak ezt az egyet kell túlélnetek és olvashatjátok a friss megjelenésekről is a bejegyzéseket. :) 

Richelle Mead neve szerintem mindenkinek ismerős, hiszen hamar berobbant a köztudatba a Vámpírakadémia sorozatával. Most viszont egy másik regényfolyammal jelentkezik, mégpedig egy szkkubusz, Georgina Kincaid főszereplésével. Az első részt én is olvastam még tavaly tavasszal, melynek értékelését itt el is éritek. Szerencsére a folytatás nem marad alul az első résszel szemben, ezért egy csepp hiányérzet sincs bennem.

"Bár alapból nem vagyok az erőszak nagy barátja, be kell vallanom, hogy néha kifejezetten kielégítő élmény embereket kihajigálni az ablakon."

Nem értem miért, de sokan egyfolytában a Vámpírakadémiához hasonlítják a szukkubuszos sorozatot, pedig a kettő között ég és föld a különbség,  szerintem nem érdemli meg, hogy mindig egy teljesen eltérő történethez hasonlítsák. Igaz, ami igaz, hozzám még mindig közelebb áll Georgina Kincaid története, hiszen könnyed és szórakoztató, ez pedig elkél manapság ezekben a szürke, borongós hétköznapokban. Szeretem az írónő stílusát, azt a könnyedséget, amivel ezt az egészet tálalja nekünk, a párbeszédek és a karakterek is fenomenálisak, egyszerűen képtelenség erre a könyvre bármi rosszat mondani. Na jó, talán a történet egy hangyányival alul marad az elsővel szemben, de kit érdekel ha a könyv számomra mégis tökéletes.

A nyomozós szál ugyan nem túl bonyolult, de ebben a történetben nem is igazán ezen van a hangsúly, így is képes fenntartani az olvasó figyelmét. Persze ha egy kicsit szőrszálhasogató lennék, akkor azt mondanám, hogy néha jó lenne egy bonyolultabb rejtély, de ebben az esetben most kivételt teszek. Tetszik, hogy Georgina Kincaid a különlegessége ellenére a maga módján mégis megpróbál ember maradni és igyekszik mindent megtenni azért, hogy ez így is legyen.

Kicsit utánanéztem a sorozatnak és jelenleg a hatodik kötetnél jár az írónő. Arról sajnos nincs információm, hogy itthon mikor fog megjelenni a következő rész, de bízom benne, hogy hamarosan ez is megtörténik.



"Bastien ki fog végezni, ha rájön, hogy nem egyszerűen leromboltam az ő egészséges, józan hírét, hanem lehánytam és piedesztálra állítva mutogattam."

Ezek után most már biztos vagyok benne, hogy az összes rész kell, csak gyorsan adják már ki őket. Higgyétek el, könnyed szórakozást nyújt még azoknak is, akik annyira nincsenek oda a természetfeletti lényekért, mert a humor és a stílus mindent visz.

Értékelés: 5/5

Mások is olvasták:
Gretty: ITT
Gigi: ITT
SzAngelika: ITT
Shanara: ITT
 

0 megjegyzés: