2013. november 17., vasárnap

Darynda Jones: Első sírhant


"Charley Davidson nyomozónő már 5 évesen beszélt a halottakkal. Sőt, az is megesett, hogy a halottak kértek tőle egy-egy apró szívességet, mint például igazságszolgáltatást a gyilkosaiknak. Charley azonban nagy árat fizet a képességéért, álmában ugyanis egy titokzatos idegen akarja megkaparintani magának a testét...


Szexi és fordulatos, humoros és kemény, paranormális-romantikus detektívregény, J.R. Ward, a Megsebzett szerető írónőjének ajánlásával, Kresley Cole és Sherrilyn Kenyon rajongóinak."


Még mindig nem értem, hogy került ez a könyv a bevásárlólistámba, hiszen ez annyira nem az én műfajom, de mostanában egyébként is kísérletező kedvemben vagyok, úgyhogy most egy ilyet próbáltam ki. A fülszöveg nem sok mindent árul el a történetről, sőt szerintem eléggé semmitmondó, ezért most egy-két szóval elmesélném, hogy pontosabb képet kaphassatok.

"Persze a határtalan optimizmusom – le merem fogadni, hogy előző életemben hippi voltam – győzedelmeskedett, és nem engedte, hogy eluralkodjanak rajtam a negatív gondolatok. Egyszerűen muszáj volt úgy látnom, hogy az a bizonyos pohár félig tele van. Ha minden jól megy, akkor Jack Daniel's whiskeyvel…"

Charley Davidson gyerekkora óta látja a halottakat és azóta segíti őket átjutni a túlvilágra, mondhatni ő a kapu a másvilágra. Ezt a képességét kihasználva lépett nyomozói pályára, hiszen számos olyan szellem kéri a segítségét, aki valamilyen gyilkosság áldozata lett. A történet elején mindjárt három halott is az útjába kerül, akiket egy és ugyanazon tettes ölhetett meg. A kérdés csak az, hogy miért? Charley az ügy felderítése mellett más problémába is ütközik, mivel egy szellemalak szexuális játékszernek tekintve, hol az álmában, hol fürdés közben zaklatja őt. Így nem csak a megoldatlan ügyet kell felgöngyölítenie, hanem rá kell jönnie ki az, aki a vágyálmait beteljesíti. 

Az első sírhanton érezhető, hogy bemutatkozó kötetnek szánta az írónő, hiszen a nyomozás mellett elsősorban Charley személyének kibontása a cél. Megtudjuk milyen módon és hogyan segít a halottaknak, megismerjük a múltját és közelebbi képet kapunk arról, hogy milyen ember is valójában. Pont emiatt nem is tudom detektívregénynek nevezni, hiszen ez csak egy mellékszál a sok közül. A nyomozás mellett a regény legizgalmasabb része a titokzatos szellem kilétének felkutatása, a karaktere jelentősen megdobja a történetet, és miatta mindenképpen szeretném folytatni a sorozat olvasását.

A történetnek egyetlenegy gyenge pontja van, egész konkrétan túl van írva. A közepe olyannyira unalmas, hogy legszívesebben átlapoztam volna, de nyilván olvasás közben azért ilyet nem tesz az ember. Emellett azonban szórakoztató és olvasmányos, és bár egy-két ponton azért felszaladt a szemöldököm, ennek okáról nem szeretnék beszélni, mert azzal elég sok részletet lelőnék. Ha ezen túljutunk akkor már letehetetlenné válik a könyv, mert a feszültség egyre csak fokozódik benne. A fülszöveg szerint ez egy humoros regény, ami valóban így van, de a történet elején ez egy kicsit erőltetettnek tűnhet, viszont egy idő után természetesebbé válik olyannyira, hogy néhol tényleg hangosan fel is tud nevetni az ember. A romantika egy kis szikrája is érzékelhető, de nem olyan mértékben amit túlzónak érezhet az ember, így annak is élvezhető a könyv, aki esetleg nem szereti ezt a műfajt.

Amit még hiányoltam az a borzongás, néhol olyan jó lett volna ha valamelyik szellemtől frászt lehetett volna kapni, ráadásul szerintem még dobott is volna a könyv színvonalán, de ez már csak tényleg egy kis apróság a részemről.  

Charley Davidson
Tudom, hogy ez így összességében eléggé lehúzóra sikeredett, de higgyétek el én azért élveztem a könyvet és kifejezetten várom a folytatását. Miért is? Mert a titokzatos szellem – akiről ugyan sok minden kiderül a végére –  rengeteg nyitott kérdést hagyott maga után, amire én mindenképpen kíváncsi vagyok. Na meg arra számítok, hogy Charley egyfajta jellemfejlődésen megy keresztül,  és várom hátha borzongatóak lesznek azok a szellemek. 

"Az ördög a részletekben lakozik, mint tudjuk, és abban a pillanatban nem voltam sátánista hangulatban."

A lényeg, hogy ezt a könyvet nem szabad túlságosan komolyan venni és akkor igazi kikapcsolódást tud nyújtani egy hosszú hétvégén egy pohár borral és egy kellemes habfürdővel közösen. Kellemes, könnyed, úgyhogy csak az vegye kézbe, aki pont egy ilyen élményre vágyik. Azt viszont maximálisan megkapja. 


Charley Davidson sorozat részei sorrendben:

1. Első sírhant
2. Second Grave on the Left
3. Third Grave Dead Ahead
4. Fourth Grave Beneath My Feet
5. Fifth Grave Past The Light
6. Sixth Grave On The Edge


Értékelés: 5/3,5

Mások is olvasták:

0 megjegyzés: