2013. november 3., vasárnap

Monica Murphy: One Week Girlfriend – Heti csaj

"Átmenetiség. Ezzel a szóval jellemezhetném az életemet az utóbbi néhány évben. Átmenetileg dolgozom, amíg meg nem szabadulok innen. Átmenetileg a kisöcsém anyukája vagyok, mivel anyánk szart sem törődik velünk. És átmeneti csajszi vagyok, mert könnyen megkaphat bárki. Legalábbis a pletyka szerint.

Most éppen Drew Callahan átmeneti csaja vagyok. Ő az egyetemi futballcsapat sztárja, és körülrajongják. Gyönyörű és édes srác – és rejtőzködőbb, mint én. Ő vezetett be engem ebbe a hamis világba, ahol láthatóan ki nem állhatnak engem. És ahol mindenki akar tőle valamit. Bár az egyetlen dolog, amit, úgy tűnik, ő akar, az…

Én vagyok.

Már nem tudom, mit higgyek. Csak azt tudom, hogy Drew-nak szüksége van rám. És én mellette akarok lenni.

Mindörökké."

Mióta olvastam A soha határa című könyvet, azóta nagyobb lelkesedéssel és merészséggel válogatok ebből a műfajból, mondván, ha J. A. Redmerski regénye tetszett, akkor talán a többi is fog. Így esett a választásom Monica Murphy: Heti csaj című regényére, habár a borító számomra hatásvadász, azért a történet kárpótolt.  

"Gondolom, a látszat az, hogy rengetegen vesznek körül, akiket a barátaimnak nevezhetek, de egyikükkel sem állok közeli kapcsolatban. Nem akarok. Csak bajt hozna, ha valakihez közel kerülnék."

A Heti csaj tipikusan az a könyv, ami nem egy szépirodalmi alkotás, nincsenek benne magvas gondolatok, ám mégis első perctől kezdve letehetetlenné válik. A stílusa nyers és tele van tőmondatokkal, a háttér sincs túlságosan kidolgozva, mégis valamiért olvasni akarja az ember. Elsősorban a "kíváncsiság" a könyv mozgatórugója, tudni akarja az olvasó, hogy mik azok a súlyos titkok, amiket a fiatalok évek óta magukkal hordoznak. Maga a történet kiszámítható, viszont a vége annyira ütős és megdöbbentő, hogy mindenért kárpótolja az olvasót. Nem lesz az év könyve nálam azt előre leszögezhetem, de mégis jól szórakoztam mind a 288 oldalon.

Ami igazán meglepett, hogy ez valójában nem egy olyan habkönnyű olvasmány, mint amire eredetileg számítottam, hiszen ezek a fiatalok lelkileg sérültek és komoly gondokkal küszködnek. A történet központi témája nem csak a nagy egymásra találás, hanem hogy kilábaljanak és leküzdjék a saját démonaikat. És hogy a végén sikerül? Találjátok ki magatok. ;)

Mivel ebben a regényben a szereplőkön kívül más nincs kidolgozva, ezért nem árulok el túl nagy titkot ha elárulom, hogy Drew és Fable azok akik elcipelik a hátukon a történetet. Nélkülük mindez nyilván semmit sem érne. És hogy kedveltem-e őket? Azt nem mondhatnám, viszont élveztem, ahogy oldalról oldalra haladva mindig egy újabb oldalukkal ismerkedhettem meg. Komoly jellemfejlődésen mennek keresztül, ahogy egymást formálják és segítik, és talán ez az igazi mondanivalója az egész regénynek. A megfelelő partnerrel még a legnagyobb gondok is megoldhatóak, ha van kire támaszkodnod az adott pillanatban.

"Ne felejtsd el, hogy a nagy szerelem és a nagy teljesítmény nagy kockázattal jár."

A Heti csaj pont egy hétvégére való kellemes kikapcsolódás és mivel függő vége van, ezért számíthattok arra, hogy a folytatást is elolvasom. És kinek ajánlom? Azok akik szeretik a New Adult műfajt, vagy azoknak akik egy kis kikapcsolódásra vágynak, mert ahhoz ez a könyv tökéletes.

Drew + Fable sorozat címei sorrendben:

1. Heti csaj 
2. Second Chance Boyfriend
3. Three Broken Promises
4. Four Years Later

Értékelés: 5/4

Mások is olvasták: 
Shanara: ITT
Javíthatatlan: ITT

0 megjegyzés: