2013. december 22., vasárnap

Rebecca Donovan: Elakadó lélegzet


"Weslynben, a connecticuti gazdag városban, ahol a lakosság többségének az a legfőbb gondja, hogy milyen benyomást kelt, és kivel előnyös mutatkozni, Emma Thomas a legszívesebben átváltozna levegővé, de addig is rögeszmésen ragaszkodik a tökéletesség látszatához: úgy öltözik, hogy senki se lássa rajta a zúzódásokat, nehogy kiderüljön, mennyire távol esik a tökéletességtől az élete. Egy napon váratlanul beköszönt a szerelem, amelynek hatására Emma kénytelen tudomásul venni a saját értékét, bár ez azzal fenyegeti, hogy kiderül a titok, amelyet olyan kétségbeesetten takargat… Egy lány története az életet megváltoztató szerelemről, a leírhatatlan kegyetlenségről, és a törékeny reményről. A Reason to breathe a nagy kritikai elismerést aratott Breathing-sorozat első kötete."

Ez az a könyv, amiről egy darab bejegyzést sem olvastam el, egyrészt azért mert féltem, hogy spoilerekbe fogok belefutni, másrészt mert hatalmas felhajtás volt körülötte, amit annyira nem szívlelek. De ettől függetlenül is megakadt rajta a szemem, többször is elolvastam a fülszöveget (ami nálam megdöbbentő) és végül a téma miatt landolt a kosaramban, mivel azért a kíváncsiságomat ingerelte.

"Nem volt beleszólásom a társasági életembe, ennél fogva nem éltem társasági életet."

Emma Thomas apja testvérének családjával él, ami megnehezíti a mindennapjait, hiszen nagynénje pokollá teszi azt. Számon tartja még azokat a napokat is, amelyek még hátravannak ahhoz, hogy egy új, szabadabb életet kezdhessen a főiskolán. Addig a pillanatig szinte beleolvadt még az iskolapadba is, míg meg nem jelenik Evan Matthews, az új srác a suliban, aki teljes mértékben felforgatja az eddig életét. Eleinte ellenáll a fiú hódításainak, ám a jég egyszer csak megtörik...


forrás: readingismytreasure
Az Elakadó lélegzet hatalmas meglepetés, mondhatni egy igazán kellemes csalódás volt, mert kezdeti félelmeim ellenére mégis lenyűgözött. A történet teljesen beleitta magát a bőrömbe és konkrétan faltam a sorokat, annyira lendületes és olvasmányos volt. Persze vannak feltűnő hiányosságai a könyvnek, de egyszerűen képtelen voltam mindezt felróni az írónőnek. A regény rengeteg érzelmet szabadít fel az olvasóban, hiszen a tehetetlenség érzésétől kezdve egészen a dühig minden megmozdul az emberben és pont ettől lesz igazán különleges csemege. A vége meg egyszerűen megdöbbentő, olyannyira, hogy muszáj a folytatásokat is megvennem. 

Rebecca Donovan története hitelesen mutatja be a szereplőket és a lappangó családi erőszakot. Bár néhol kimondottan meseszerű, mégis elsiklik az ember szeme felette, hiszen itt ebben a történetben a szerelem a lényeg. Szerelem, két ember gyönyörű egymásra találása egy olyan helyzetben, ami minden szempontból a szörnyűséggel egyenlő.  

Forrás:
Emma tipikus szürke kis egér, aki megbújik inkább a sarokban, csak ne kelljen nyilvánosság előtt szerepelnie. Sőt, képes ellenállni még annak az egyetlen fiúnak is, aki megpróbál neki udvarolni. Sokszor haragudtam rá, nem értettem a cselekedeteit, legszívesebben bevertem volna neki egyet, amiért így bánik Evannel. Néhol pedig kifejezetten irritált a személyisége, sokszor én másképpen döntöttem volna, de az ő helyzetében talán hasonlóképpen cselekedtem volna, a fene se te tudja. Evan pedig szerintem az anyukák álma, hiszen udvarias, kedves, kitartó és mindemellett még jóképű is, ennél több szerintem nem is kelhet. Az egész regényben ő lett az én személyes kedvencem, így képtelen vagyok róla bármi rosszat mondani. 

Az Elakadó lélegzet számomra lélegzetelállító, megható és megrázó élmény volt egyszerre, egy olyan könyv, amit egyszerre akarsz eldobni, ugyanakkor magadhoz láncolni. Egy történet a szerelemről, családon belüli erőszakról és arról, hogy a boldogtalanságban is meg lehet találni a boldogságot. Lenyügőző!

"Undorodtam a sebezhetőségemtől. Nem akartam, hogy azt higgye, védelemre szorulok. Magamba fojtottam a fájdalmat, bebújtam a fásultság paplanja alá, ellökve magamtól a felkavart emlékeket, a ricsajt, a tömeget és a reszketést, amely még mindig ott lappangott a felszín alatt. Bámultam a sötétséget nyaldosó lángokat, és minden eltűnt, ahogy mélyebbre süllyedtem a semmiben."

A végeredmény pedig mi más lehet mint egy csillagos ötös, mert bár vannak benne apró hibák, azért a sztori mégis csak levett a lábamról. Az Elakadó lélegzet azoknak való, akik szeretnek az érzelmek kavalkádjában dagonyázni, akik egy megindító szerelmes regényre, vagy csak egyszerűen egy kellemes olvasmányra vágynak.


Értékelés: 5/5*

Mások is olvasták:
Szilvamag: ITT
SzAngelika: ITT
Katacita: ITT

0 megjegyzés: