2014. szeptember 27., szombat

Fahéjas teasütemény

Igaz nem a francia süteményes könyvből készítettem eme finomságot, hanem egy teljesen más angol forrást vettem alapul, mégpedig David Gillespie The No Sugar Recipe Book című könyvét, amiben olyan sütemények vannak amiket nem cukorral kell sütni. Na már most én akkor is cukorral csináltam, úgyhogy David Gillespie így járt. 

A szerzőnek állítólag ez a kedvenc Ausztrál süteménye, mert állítása szerint mindenkinek mosolyt csal az arcára. Az enyémre csalt, úgyhogy lehet hogy van benne valami. :D

Hozzávalók:

Tészta:
200 g vaj
205 g cukor
2 teáskanál vaníliakivonat
3 tojás
225 g finomliszt
1 teáskanál sütőpor
1 1/2 teáskanál fahéj
125 ml tejszín

Tetejére:
1 1/2 teáskanál cukor
1 teáskanál fahéj
50 g vaj


Lépések:

1. Előmelegítem a sütőt 160 fokra.
2. A cukrot és a vaníliakivonatot a vajjal addig kevergetem, amíg krémes nem lesz.
3. Hozzáadom a tojást, majd az így kapott masszához öntöm a lisztet, a sütőport, a fahéjat és a tejszínt. 
4. Az elkészült tésztát egy sütőpapírral bélelt 18 centis tortaformába öntöm és azután 1 órán keresztül sütőm, amíg szép barna nem lesz.
5. Miután elkészült a sütemény, akkor egy ecsettel elkenem rajta a vajat és a tetejét megszórom fahéjas cukorral.

2 megjegyzés:

Tara Nima írta...

ez de jól néz ki.
és cukor helyett mit tett bele?

Christina alias Pöfivonat írta...

Nima: gyümölcscukrot, de szerintem más édesítőszert is nyugodtan rakhatsz bele. :)